Saturday, January 26, 2013

Ke Pulau Pangkor Bersama Rakan Praktikum

Assalammualaikum dan selamat pagi...



 Menaiki perkhidmatan bot untuk mengelilingi dan menikmati keindahan Pulau Pangkor. Apa makna bahasa badan yang ditunjukkan oleh rakan EH tu ek?


Menyelam sambil minum air! Alang-alang dah berpraktikum di SMK Batu Sepuluh Lekir Sitiawan, masa cuti hujung minggu yang ada digunakan untuk mereleksasikan minda ini di Pulau Pangkor bersama rakan-rakan praktikum yang lain di sekolah yang berhampiran. Syoknya!



Perancangan awal sekadar ingin bersantai di Teluk Batik sahaja. Setelah puas mengelilingi Teluk Batik dengan perkhidmatan bot yang disediakan, kami semua meneruskan misi untuk membeli tiket feri yang terakhir sekitar jam 8.00 malam untuk pergi ke Pulau Pangkor. 



Mujur masih ada chalet kosong untuk kami diami walaupun check-in pada waktu malam. Aktiviti malam minggu sebelum tibanya sang mentari dipenuhi dengan agenda social-talk. Pelbagai perkongsian cerita internship kaunseling diluahkan.



Melupakan tugas praktikum seketika apabila dapat menyelam ke dasar laut. Hilang stres!




Aktiviti terakhir selepas check-out chalet adalah mengelilingi daratan Pulau Pangkor dengan menaiki van berwarna pink dengan harga RM70 per van. Ada ke rakan-rakan EH yang secara sukarela ingin mengajar di sekolah Pangkor selepas ni ek? Heheeee...



Aktiviti sebegini dapat mengeratkan ukhwah sesama rakan. Secara tidak langsung dapat mempelajari ilmu untuk mendekatkan diri bersama pelajar apabila rakan-rakan yang lain memberikan beberapa tips kepada EH. Gracias! Ok semua, sekian dan sayonara...



Segmen untuk entri kali ini. Teruskan untuk menyokong blog EH! Heheeee



EH : Cikgu pembimbing kata boleh naik motor pergi Pulau Pangkor...

1 comment:

  1. seronok bercuti geng. hehe. aktiviti camni memang buat persahabtan tu makin utuh bro.

    ReplyDelete