Sunday, May 18, 2014

Sambutan Hari Guru Di SMK Taman Desa Tebrau Tahun 2014...

Assalammualaikum dan selamat malam...



Buku program sambutan Hari Guru SMK Taman Desa Tebrau 2014. Pada EH cantik sebab banyak corak bunga. Sejuk mata melihatnya!


Sejurus sampai di sekolah pagi tadi, EH terus meminta pertolongan beberapa orang pelajar untuk mengangkat semua kerusi yang ada di bilik mesyuarat untuk disusun di pentas Anjung Sri Tanjung. Mujur pelajar tersebut memberikan respons yang positif. Syukur Alhamdulillah!


 Selepas perarakan para guru, kami semua melalui "red carpet" untuk duduk di atas pentas. Setelah menyanyikan lagi Kami Guru Malaysia dan bacaan ikrar, Puan Pengetua merasmikan sambutan hari guru SMKTDT 2014 lalu memotong agar-agar buah-buahan di atas sebagai gimik perasmian. Selalu potong kek tetapi hari ini pihak Kebiru membuat kelainan sedikit. Ada berapa warna agar-agar di atas ek? 



Bergambar bersama Cikgu Zakaria dan Cikgu Azliezan semasa waktu rehat di bilik guru. Pihak kantin menyediakan makanan barat kepada kami iaitu chicken chop dan teh o. Pagi-pagi sudah sarapan western. Tekak Mat Salleh! 



 Selepas rehat, pada jam 10.30 pagi bermulalah acara sukaneka antara guru-guru dengan para pelajar.  Bersungguh-sungguh mereka bermain congkak. Bomm!



 EH bersama 9 orang guru yang lain bermain permainan baling tin melawan para pelajar. Terasa penat sampai sekarang akibat tidak melakukan aktiviti regangan sebelum bermain. Kumpulan guru menang. Hoorey!



Pertandingan memasak juga ada yang telah dimenangi oleh kumpulan Cikgu Murniza dan Cikgu Fatin. Selain mengajar, guru-guru boleh menjadi Chef sebagai kerja sampingan. Betul tak guru-guru sekarang kreatif dan berinovasi. Setuju?



Selepas aktiviti persembahan dan penyampaian hadiah, para pelajar dibenarkan pulang pada jam 1.00 tengah hari. Aktiviti seterusnya ialah solat zohor dan menikmati santapan hari guru di Restoran Indonesian Corner Fast Food di Desa Cemerlang. Sedap  makanannya oi! Ok semua, sekian dan sayonara!


Segmen Bimbingan dan Kaunseling...



EH : Merapatkan ukhwah guru-guru...

4 comments:

  1. Assalam. Awak masih berkhidmat di desa tebrau lg ke skrg ni?

    ReplyDelete
  2. Sedapnya lauk kuzi ayam dalam mangkuk tu... macam kenal tukang masak tu...

    ReplyDelete