Saturday, May 17, 2014

AJK Persiapan Tempat Sempena Sambutan Hari Guru 2014

Assalammualaikum dan selamat malam...


 Antara guru-guru SMKTDT yang terlibat dalam menyiapkan tempat untuk sambutan hari guru peringkat sekolah pada hari esok yang hadir di Anjung Sri Tanjung seawal jam 8.30 pagi...


Tepat jam 1.30 tengah hari tadi baharu selesai membantu dalam menyiapkan pentas hari guru. Menggantung langsir kuning dan melekatkan huruf-huruf blok di pentas. Walaupun nampak mudah tetapi memerlukan ketelitian untuk nampak seimbang perhiasan pentas tersebut. Betul tak Cikgu Seni?


 Cikgu Zakaria Bin Isa yang mengajar subjek Pendidikan Seni sedang berdiri memerhati rakan-rakan yang lain yang sedang menyiapkan huruf-huruf blok. Mujur ada muzik menjadi peneman penghilang kebosanan..Heheeee



 Turut diadakan latihan pengacaraan majlis daripada pelajar-pelajar dengan dibantu oleh Cikgu Zanariah juga Cikgu Hayati Majid. Menghias pentas menggunakan sumber-sumber sedia ada untuk mengelakkan pembaziran Cewah!



 Cikgu-cikgu perempauan ada yang membuat latihan terakhir zapin untuk persembahan hari esok. Permaidani merah digantikan dengan kain merah untuk laluan guru-guru semasa majlis perarakan. Nampak macam artis tak esok?



Inilah hasil pentas yang akan digunakan untuk samvbutan Hari Guru esok. Apa pendapat anda ye?



Sebenarnya EH diberi pilihan samada memilih untuk menjadi ahli jawatankuasa persiapan tempat atau aktiviti. EH secara sukarela memilih pengalaman baharu ini. Ok semua, sekian dan sayonara!


Segmen Bimbingan dan Kaunseling...



EH : Kerjasama...


No comments:

Post a Comment