Friday, June 29, 2012

Menarik Di Lekir, Sitiawan, Perak..



Salam dan holahai....



Apa kena dengan logo sekolah di atas ek?  Haaaa inilah logo sekolah EH masa praktikum kat bumi Lekir iaitu SMK Batu Sepuluh Lekir, Sitiawan, Perak Darul Ridzuan.  Deme kat sana sebut "lekiyour". Kalau pergi Lekir jangan terkejut pulak anda dengan sebutan "lekiyour".




Segmen pagi ini




Dalam segmen hari ini, EH akan berkongsi tempat menarik yang ada di Lekir. Pada mula-mulanya EH rasa macam tak ada apa-apa yang menarik kat sana hanya ada pekan Manjung dan bandar Sitiawan je..





Jeti di Kg Sungai Tiram, Lekir




Jalan punya jalan kat Kg Sungai Tiram rupa-rupanya ada laut kat sana. Wah sangat tenang melihat keindahan alam ini.





Pengalaman yang menyeronokkan





Penduduk di sekitar Kg Sungai Tiram ada yang menangkap hasil laut sebagai sumber pendapatan mereka seperti menangkap ikan, gayam, kerang dan sebagainya. Sebenarnya EH baru first time dengar, lihat, rasa sendiri gayam bila duduk di bumi Lekiyour..





Mencari ilham dan ketenangan di sini






Tanpa segan silu EH dan rakan EH selamba badak stay kat jeti tengok penduduk kat sana baru lepas turun dari laut. Tak biasa tapi wat macam OK-OK je....






Melihat penduduk kampung menaikkan hasil tangkapan gayam


Kadang-kadang bila waktu petang kita orang akan pergi ke sini mencari ketenagan dengan desiran ombak dan angin yang sepoi-sepoi bahasa sebab tugasan kat sekolah terlampau banyak bak kata Miss Wong, kalau fikir pasal kerja memang sentiasa ada. Lebih kurang macam gitoo la EH translatekan.. Heheeeee




Ok. Ini je coretan untuk segmen Ekspresi Interaksi EH. EH akhiri dengan video klip lagu ini. Sayonara!






Thank you Allah oleh Maher Zain





EH : Seronok dengan masyarakat bumi Lekiyour...

1 comment: