Thursday, June 28, 2012

Ahhaa 5 dalam 1!!



Salam dan holahai...

Hari ni dalam zon Terapi Entertaiment, EH nak berkongsi satu topik yang pada EH ok2 la. Pasal 5 dalam 1. Apakah itu 5 dalam 1 ek? Jawapan ada di bawah ini..



Penyanyi Asal Lagu Bulan Di Tutup Awan, Rokiah Wanda.



Lagu Bulan Di Tutup Awan yang dinyanyikan sekitar tahun 60-an oleh seniwati arwahyahamah Rokiah Wanda telah dinyanyikan dalam lima versi yang berbeza. Jom kita layan lima versi tersebut.  Yang pertama nyanyian asal penyanyi tersebut.


Versi sekitar tahun 60-an


Yang kedua pulak nyayian penyanyi Awallah dondang, Ratu Irama Malaysia kita Noraniza Idris yang berasal dari negeri Johor Darul Takzim..


Suara etnik kreatif Noraniza Idris sungguh malar segar..



Yang ini pulak versi baru yang direggaekan oleh Syafiq Harzmi. Lain dari yang lain. Sedap juga didengar..



Rentak reggae mari sambil menari-nari... Heheee



Siapa kata lagu ni tak boleh dinyayikan masa hari guru kat sekolah? Anis telah menyayikan lagu ini bersama gitarnya. Cuba dengar..


Nyanyian akustik gitar lagu Bulan Di Tutup Awan.



Tapi first time dengar lagu ni yang dinyanyikan oleh Yuna kat youtube memang fuhh sedap oi.. Kerap juga la dengar lagu ni yang berversi Yuna sambil buat assignment. Rasa macam kat cerita P.Ramlee la pulak...


Versi terkini yang dinyanyikan oleh Yunalis Zarai, Yuna. Sangat memukau.



Itu saje coretan 5 dalam 1 hari ni. Gigih nak menyiapkan tugasan Kaedah Penyelidikan Dalam Kaunseling (KKR 3033), kalau tak pasti tak layan lagu ni.. Heheee. Sayonara!



EH : tak semestinya kopi je yang ada 5 in 1...

No comments:

Post a Comment