Saturday, April 22, 2017

Agenda : Program Transformasi Minda (PTM) Siri 4 / 2017

Assalammualaikum dan selamat pagi...


Program 5 hari 4 malam ini dijalankan di Institut Pendidikan Guru Kampus (IPGK) Temenggong Ibrahim, Johor Bahru.



Hi! Untuk ke sekian kalinya, EH dan rakan-rakan yang posting di sekolah pada tahun 2014 dipanggil untuk mengikuti program ini. Program tersebut merupakan salah satu syarat untuk pengesahan jawatan sebagai Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (PPP) di sektor awam. Ayuh kita lihat kenangan sepanjang program berlangsung!


EH dilantik menjadi ketua kumpulan 10 iaitu Kumpulan Ben 10.


Banyak aktiviti berkumpulan dan pembentangan dijalankan.


Tugasan yang agak mencabar apabila diminta untuk menguruskan malam kebudayaan dengan bertemakan angkasa. Kumpulan EH diminta membuat persembahan syair. Sedap dan lunak alunan suara Cikgu Noraini Binti Munawar yang mendeklamasikan syair pada malam tersebut untuk Kumpulan Ben 10.


Meminjam dan memulangkan peralatan muzik di Jabatan Muzik, Blok D IPG tersebut. Peralatan itu digunakan untuk malam kebudayaan bagi persembahan pentomen, sketsa, lakonan, sajak, syair, pantun, boria, dikir barat, nyayian dan tarian. Pada ketika ini, Tok Penghulu sedang menghatar alas meja dan bunga-bunga di Dewan Kuliah A (DKA).


Syukur Alhamdulillah kumpulan EH memenangi kategori kumpulan paling bekerjasama. Terima kasih kawan-kawan kerana penat dan lelah kita membuahkan hasil.


Bergambar bersama Tok Penghulu Program iaitu Cikgu Mohd Alif Aqwa.


Kumpulan Ben 10 berfoto bersama para pensyarah dan fasilitator program ini.


Sesi kenang-kenangan sebelum pulang ke rumah.


Cikgu-cikgu lelaki yang menghadiri program ini.


Semoga EH lulus Program Transformasi Minda ini dan sah jawatan. Sememangnya program ini sangat bermakna dan bernilai pada diri EH. Ok semua, sekian dan sayonara!



Rakan kaunseling semasa pengajian di UPSI suatu ketika dahulu.





EH : Rasa seronok program seperti ini....























No comments:

Post a Comment